مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 اسفند 1400 ساعت 15:122022-02-22فرهنگي

رونمایی از نسخه خطی کتاب  «المُقنعه» در مشهد


کارشناس ارزشیابی و ثبت نسخ خطی آستان قدس رضوی گفت: نسخه خطی کتاب «المُقنعه» اثر شیخ مفید متعلق به سده نهم هجری قمری با قدمت 488 سال در کتابخانه آستان قدس رضوی در مشهد رونمایی شد.

- مشهد ـ کارشناس ارزشیابی و ثبت نسخ خطی آستان قدس رضوی گفت: نسخه خطی کتاب المُقنعه اثر شیخ مفید متعلق به سده نهم هجری قمری با قدمت 488 سال در کتابخانه آستان قدس رضوی در مشهد رونمایی شد.

به گزارش، سیدرضا صداقت حسینی با اشاره به وجود 157 نسخه خطی از آثار شیخ مفید در مرکز نسخ خطی این آستان مقدس اظهار کرد: نسخه خطی المُقنعه یکی از نفیس ترین و کهن ترین این آثار است که در سال 955 قمری با موضوع فقه شیعه کتابت شده است.

کارشناس ارزشیابی و ثبت نسخ خطی آستان قدس رضوی افزود: این نسخه دارای 161 برگ به همراه جلد تیماج خرمایی ضربی در ابعاد 27 در 18 سانتی متر است و از مقدمه کتاب الطهاره آغاز و به انتهای کتاب الوکاله ختم می شود.

وی این نسخه را از نظر تاریخ کتابت، ششمین نسخه خطی در ایران دانست و گفت: به خاطر اهمیت و ارزش این نسخه در سال 1413 هجری قمری در تحقیق و تصحیحی که توسط جامعه مدرسین در قم به چاپ رسیده به عنوان یکی از نسخه های مورد استفاده مصححان بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رونمایی از نسخه خطی کتاب  «المُقنعه» در مشهد

رونمایی از نسخه خطی کتاب  «المُقنعه» در مشهد